МИТ О „ВЕЛИКОЈ СРБИЈИ“ У НАРАТИВИМА НЕМАЧКЕ ПРОПАГАНДЕ
PDF

Кључне речи

„Велика Србија“
пропаганда
медијски наративи
Немачка
демонизација
стигматизација
контрола

Сажетак

Разматрајући континуитет антисрпске пропаганде немачке политике аутори издвајају вишезначност и тенденциозност којом је у свест немачког народа требало усадити представе о кривици и одговорности само једне стране. Компарирајући доминантне наративе из периода који су претходили великим светским ратовима, али и сукобима на просторима бивше Југославије током деведесетих година прошлог века они указују на етнички презир и идеолошко етикетирање којим је српска страна деценијама стигматизована, без шанси да се чује њена страна истине. Уоквиравање пропагандних матрица било је у функцији прибављања легитимитета политичким акцијама које су следиле, а под плаштом сламања „великосрпског хегемонизма“ Србија је више пута бомбардована, уз отворене покушаје да се војно и економски потчини. Идеје о „решењу“ српског питања и „допунском привредном простору“ уткане су у геополитички програм немачке елите још од Берлинског конгреса, али тек у актуелној стварности отворено указују на стратешке циљеве ширења војног присуства и доминације економских интереса.

https://doi.org/10.46793/LZ-LXII.403R
PDF
Creative Commons License

Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.